Blue Market: "Laat je inspireren door wat Delft te bieden heeft"

Op zondag 12 april 2015 vond de Blue Market plaats, een gratis evenement waarbij tientallen Delftse ondernemers het voormalige Legermuseum voor één dag omtoverden tot een echt food, fashion & music festival. Alles geheel in het teken van de prachtige stad Delft en de toffe ondernemers die de stad dagelijks een blauw hart toe dragen.

Voor Blue Market heeft een groep van veertig Delftse ondernemers de handen in een geslagen. De initiatiefnemers van het evenement zijn Raymond van Uffelen (van Ray Brandstore) en Sandra van der Windt (van Grandcafé De Sjees). Raymond van Uffelen legt uit: "Het gaat allemaal om één ding: dat we op het gebied van mode, horeca, detailhandel, kunst en cultuur laten zien wat Delft te bieden heeft. Want we mogen als ondernemers best trots zijn op wat hier in Delft allemaal gebeurt." Hij vindt het mooi om te zien hoe intensief al die verschillende Delftse ondernemers samenwerken en elkaar versterken.

Op de Blue Market kon de detailhandel eigen stands inrichten, om zichzelf en de producten te presenteren. Voor de horeca was een horecaplein ingericht waar Delftse zaken allerlei verschillende gerechten, hapjes of drankjes konden aanbieden. Voor de modeliefhebbers waren er drie verschillende modeshows. Dj's zorgden voor de achtergrondmuziek. Verder was er nog een koffiecollege, streetdance-workshops voor kinderen, een sigarenproeverij, een barbier en een verhalenverteller. "Het is allemaal heel divers", aldus Sandra van der Windt, "maar dat is Delft óók."

Foto: Marianne Q Fotografie